CountDown

søndag den 16. august 2009

Brisbane og Surfers Paradise

Brisbane

Vi ankom til Brisbane og det kæmpe hostel om middagen, og havde en god del af dagen til at kigge os omkring. Hostelet lå lige midt i Chinatown, og vi nåede lige at få det sidste af det lille søndagsmarkedet med. Og så var det selvfølgelig også svært ikke at blive fristet af alt det fantastiske mad, så vi tog vores rene tøj på (Vi er backpackerer, så fint tøj er = rent tøj) om aftenen og fik noget vildt lækkert kinesisk! Mums... Efter nogle hyggelige timer med god mad og hyggesnakken fandt vi vej tilbage til vores seng, hvor der blev set film på computeren.

Vi fik også gået en tur op af strøget, og kigget på butiksvinduer. Charlotte besluttede sig for at det var tid til at krøllerne skulle studset lidt, så vi fandt også vej til en frisørstol, hvilket endte med 60 dollar mindre og en grædende Charlotte, for håret var altså blevet alt for kort og overhovedet ikke som moster ville have gjort det! Det lykkedes endelig Kicki at lukke slugserne på Charlotte efter sushi, kaffe og tude muffins!

Hvad lavede vi ellers...., Jo, en af dagene tog vi en gå rute rundt i byen, hvor man ser vigtige bygninger, monumenter og parker. Da vi nåede til botanisk have slog vi os ned og nåede ikke rigtig længere, vi nød et par timer af eftermiddagssolen blandt alle de studerende i haven inden turen gik ind mod byen igen, og en tur i biffen! Det blev et par rigtig hyggelige timer med poppelopper og selvfølgelig i selvskab med Harry Potter, som især kicki har ventet spændt på.

Ellers brugte vi tiden i Brisbane på at spille kort og oploade de fleste at de manglende billeder, helt tilbage fra Alice Springs. Endelig en god internetforbindelse!

Brisbane er en ret almindelig storby og 4 nætter var nok lige en eller to for meget. Byen har ikke meget at byde på, og hostelet var mere kæmpe end hyggeligt, men vi fik alligevel nogle gode storbydage ud af det.

Surfers Paradise

Efter et par timer med Greyhound nåede vi til Surfers Paradise, hvor vi havde et par overnatninger. Surfers Paradise er klart nok kendt for de fede bølger og den afslappende atmosfære. Vi boede i området Southport, som var et hyggeligt og rart sted med masser af shopping muligheder. Charlotte fik købt et sjippetov som skal bruges på New Zealand, når vi fryser for meget i vores camper, så er det bare ud at hoppe! Vi nød den varme dag med at snuse lidt
rundt i området inden det blev tid til at gå tilbage til hostelet og lave noget aftensmad.

Næste dag tog vi ind til selve bydelen, gaden og stranden kaldt Surfers Paradise. Bydelen har ikke meget at byde på udover et ufattlig stort udvalg af mad, da gaden fører lige ned til stranden, og turisterne bliver jo sultne. Så vi slappede bare af på stranden, kiggede på alle surferne, spiste vores madpakke og solbadede. Efter et par dejlige timer begyndte det desværre at blæse op, og blev for koldt, så vi måtte vende næsen hjemad. Aftenen blev brugt på at brænde noget krudt i det nye sjippetov.

Vi havde snakket om måske at tage nogle timer i at lære at surfe, men vi er ikke sikre på at det er noget for os, og vi synes godt nok bølgerne er høje. Så det blev ikke her i Sufers Paradise, men måske et andet sted.

Vi havde et par dejlige dage her, og selvom byen er ufattelig lille, men stadig en af de mest besøgte byer i Australien af turister, er der en afslappet atmosfære.
Nu går turen videre til Byron Bay, som vi kun har hørt godt om. Enhver backpackers ynglingssted. Så vi glæder og meget og håber den lever op til vores forventninger.