CountDown

mandag den 30. marts 2009

Koh Tao og Koh Phangnan

Efter en overnatning i Phuket Patong, gik turen med minibus videre til øerne på den anden side af Thailand. (Ret dumt at lande på den ene side af landet og skulle over på den anden side, men planerne måtte ændres lidt, da vi fik at vide at mor og far ville komme ned at besøge os;o)

Vi tog en minibus til Suratthani, hvorefter vi skulle med natbåd til Koh Tao. Båden var en, ikke så stor træbåd, og da vi ankom var mandskabet i fuld gang med at læsse båden med forsyninger til øen, der var alt lige fra toiletpapir til ris og sodavand og fladskræms tv'er.

På båden var der en gang i midten, og ellers var der madresser med numre oven over. Madresserne havde en længde på 1,60 og en brede på 40 cm. Der lå vi så på red og række med baggage og oppakning i midtergangen og hvor der nu ellers var plads. En noget sjov oplevelse, men dog en lang nat!

Vi ankom til Koh Tao om morgenen og fandt hurtigt vores hotel resort, som lå helt ned til vandet. Koh Tao betyder skildpadernes ø og folk tager hovedsageligt kun til Koh Tao for at dykke og snorkle, da livet under vandet omkring øen er fantastisk. Vi var også taget til øen for at tage dykker certifikat, men "drømmen" blev hurtig ødelagt da Charlotte ikke fik lov til at dykke pga. hendes astma! Super ærgeligt! Kicki fortsatte kursuset selvom hun ikke var meget for at tage det alene. Men efter en dags teori var Kicki klar og dagen efter kom hun i poolen. Det der med at få samlet udstyret gik fint, men når det kom til at trække vejret under vandet gik det altså ikke helt så fint. Så Kicki sprang dykkene over, men gjorde teorien færdig med glans - og det er helt okay;o)

Så vi havde masser af tid til at slappe af sammen og nyde lidt øferie. Vi fik snorklet og badet og om aften fandt vi et hyggeligt og billigt sted som viste film, så vi kunne rigtig slappe af.

Efter nogle dage på skilpaddeøen tog vi en båd til Koh Phangan. Vi boede i bambus bungalows også på et resort lige ned til standen.
Vi var egentlig taget til Koh Phangan for at opleve Black Moon Party. Vi var blevet fortalt, at det godt nok ikke var lige så stor som Full Moon party, men stadigvæk et besøg værdig. Black Moon Party var dog ufattelig skuffende, så vi satte os et stykke væk på stranden og nød den stjerne klare himmel og stjerneskud og delte en øl, så en hyggelig aften blev det alligevel. Ellers fik vi dagene på Koh Phangan til at gå med afslapning på stranden og gåture i byen Thong Sala hvor vi også nød caféerne ;0)

Dagene på de to øer forløb ikke helt som ventet, vores forventninger til Koh Phangan var større, vi synes øen var ret "død", man skulle måske have boet i et andet område mens dagene på Koh Tao egentlig var ret hyggelige selvom vi ikke fik taget dykkersertifikat.

Herefter gik turen tilbage til fastlandet i færge og derfra videre i bus til Krabi.