CountDown

lørdag den 4. april 2009

Mor og Far på besøg i Ao Nang - Farvel til Thailand

Efter en overnatning i Krabi tog vi en offentlig bus til Ao Nang hvor Mor og Far, Tove og Per var ankommet om aftenen. Busserne på den strækning var ladvogne med tag, meget hyggeligt og dejligt kølende i varmen;o)

Det blev et glædeligt gensyn med mor Helle og far Carl, og mens vi spiste forkost blev der rigtig snakket, far har aldrig været så langtid om at spise sin mad;o) Og mange tak for alle hilsnerne fra Danmark!
Resten af dagen brugte vi på mors og fars hotel hvor vi slappede af, snakkede, badede i poolen, hang ud i poolbaren(ja fancy hotel de boede på må man sige) og min nye minilaptop blev prøvet af. Om aftenen tog vi ud at spise, Mor Helle, Kicki og Charlotte fik kæmpe Sushi fad, far og Per smagte da også lige på fisken.

Der blev slappet af ved stranden og mor og far fik massage. Far og Charlotte var på en lille vandretur op i klipperne, på jagt efter aber, men fandt kun to grønne slanger. Vi badede alle i det det utrolige varme og klare vand, bedre kunne det næsten ikke blive -

Indtil vi dagen efter tog på en bådtur ud til de 4 øer omkring Hong Island. Vi havde valgt at turen skulle være med Dragebåd. En Dragebåd, er en smal, men halv lang lavtliggende træbåd, som har en kæmpe motor, der minder lidt om et forvokset piskeris. Vi blev sejlet ud til øerne, hvor vi inten kunne tage billeder på afstand eller komme ind til stranden og nyde vandet, lagunerne og naturen. På Hong island havde vi masser af tid, inden frokost gik far og Charlotte en tur rundt på øen, her fandt vi massere af skibsvrag gemt inde i skoven, som var blev kastet ind fra Tsunamien, det var ret vildt at tænke på, at da den ramte var der turister på øen lige som vi var nu. Efter en lækker frokost snorklede vi og fodrede fiskene med ris, og slappede af på den lækre sandstrand.

Efter en dag på den flade side tog vi en tur ud til Koh Phi Phi øerne. Vi var med speedbåd, med speed under! ,o) På denne tur var der masser af snorkling med stop på det åbne hav, det var super flot med koralrev under os og masser af forskellige fisk i alle regnbuens farver. Så der lå familien med rumperne i vejret. Vi var inde at se Maya bay hvor filmen The Beach er optaget, mor og Kicki begav sig inde i skoven som er en nationalpark, mens far og Charlotte nød udsigten i lagoonen. Selvom denne øen er fredet er den meget turistet, folk kommer til øen og skal have taget billeder i forskellige stillinger med udsigten i baggrunden. Vi spiste god frokost på Phi Phi Don og sejlede derefter ud til Bamboo Island for at slappe af og snorkle fra stranden. På denne ø mødte vi et par danske piger som overenattede på øen i telt og mor bestemte sig hurtig for at næste gang vi kommer til området, skal vi også det! ;o)
Det var en super dag med masser af snorkling og flot natur!

De resterende dage blev der hygget, badet i poolen, snakket, vi fik alle thai massage og olie massage.
Vi blev positiv overrasket over Ao Nang, det er en flot og hyggelig lille ferie by med søde mennesker, mange tur-muligheder, spisesteder, og lækker strand.

Den sidste dag spiste vi morgenmad sammen og bruget tid på værleset inden bussen mod Bangkok kom. Det var super dejligt at få besøg af mor og far. Det var en rigtig dejlig og hyggelig uge vi havde sammen, men det er hård at tage afsked igen.

Dagen i Bangkok blev brugt fornuftigt, med sushi og fodmassage ;o) Kicki trængte til lidt forkælelse efter busturen med køresyge. Det er ved at være nytår her i Thailand, så gaderne er pyntet og optogene er startet. Vi har nydt de 3 måneder i Asien rigtig meget, og har fået set og oplevet en masse, men glæder os samtidig til at skulle til Australien hvor det bliver en helt anden og ny måde at rejse på.