CountDown

onsdag den 29. juli 2009

Magnetic Island

Vi ankom til Townsville kl. 18, hvor vi havde en overnatning inden turen gik mod Magnetic Island. Dette var nok en god beslutning med kun en overnatning, da vi hurtigt blev enige om at byen virkede en smule kedelig, men det lykkedes os dog at finde en hyggelig mexicans restaurant, som til vores glæde servede god mad. Og det blev det eneste vi gav os til i Townsville.

Efter check-ud næste morgen gik vi ned mod færgen. Vi havde på forhånd købt 3 overnatningen i Bungalow Bay Koala Village, hvor færgebilletten og busbilletten også var inkluderet. Pakken inholdte ogtså ingang til Koala og Wildlife parken, som var en del af resortet, og endda mulighed for at holde en koala mens man smiler til kameraet.
Efter en halv times seljtur ankom vi til Magnetic Island. En forholdvis lille hyggelig ø med mulighed for massere af vandaktiviteter, og en masse vandreruter, hvilket egentlig var hvorfor vi valgte at tage til øen.

Vi fandt os tilrette i vores bungalow og gik så ellers en lille tur ud for at finde et sted hvor man kunne handle lidt ind. Vi havde læst i guidbogen over øen at der var et supermarket nær vores hostel. Et supermarked vil vi nu ikke lige kalde det. De har alt der kan proppes på en dåse, en masse slik, lidt mælk og yougurt. Så det blev til paste, tomatsovs og havregrød. Rigtig backpacker mad ;o).
Vi nød aftenen og fuglefløjt og fik spillet noget kort.

Efter havregrøden næste morgen gik vi på opdagelse på øen. Vi fandt vej til en gå rute op til et lille fort med helt fantastisk udsigt over næsten hele øen og de forskellige bays. På vores vej der op så vi en masse koalaer, en af de små bjørne tog sig en lur så langt nede i et træ at man kunne stille sig hen ved siden af den i hovedhøjde, så vi fik taget et par gode billeder. Vi havde planlagt at bruge det meste af dagen på gåture rundt på øen, men Kickis fod mente noget andet, så vi måtte desværre finde vej tilbage til hostelet. Vi fandt støttestrømpen frem så nu må hun humpe rundt med den lidt.

Vi fik selvfølgelig også kigget på den lille park. En lille guidet tur, hvor de fortæller om nogle forskellige dyr og dets historei. De havde crocs, kæmpe firben, flere forskellige slags papagøjer, som var meget store, slanger og de nuttede koalaer. Vi fik lov til at holde en mens de tog et billed som man fik med hjem som souvenier. Selvom koalaen ikke ser så stor ud, så er den faktisk ret tung. Den har også nogle spidse klør, som godt kan svie lidt på den solbrændte hud, men det var det hele værd. Den er ret sød og blød! De havde også en lillen wallabie, som rendte rundt mellem folk og ville kløes lidt bag øerne. Den er lige så blød som en kanin og ikke til at stå for. Efter den lille rundtur i parken tog dyrmanden os med ud i skoven og rystede træerne lidt så sommerfuglene fløj rundt over vores hovder. Et rigtig smukt og idyllist øjeblik, som man næsten kun ser på film. Han viste os hvordan man kan fange en sommergugl på den rigtig måde, og holde den og se dens farver.

Efter et par hyggelige timer blandt dyerne fik vi en lille frokost og fandt vej ned til stranden, hvor vi nød den sidste sol. Vi brugte den sidste aften på kortspil og en kande øl og nød en god dessert.

Vi havde i løbet af dagene fundet et superctilbud på et 3 dags luksuscruise på Withsundays. Prisen var mere 800 dkk billiger pr. pers. så vi slog til med det samme. Det betød at vi skulle tidlig op og hurtig videre med Greyhound til Airlie Beach hvorfra båden sejler.

Vi har nydt dagene på Magnetic Island, det har været dejligt med lidt ro og at være omgivet af frodig natur. Vi var ærgelige over uheldet med Kickis fod, men det er der ikke noget at gøre ved. Vi håber den snart bliver god igen.
Vi ser frem til lidt luksus på withsunday!